Hanna Loffart

Fåtöljstrul

Jag har beställt en hel del över nätet i mina dagar, och oftast går det smidigt. Men nu vet jag inte vad det är för otur som förföljer mig.

Först var det klänningen som jag skulle ha på ett bröllop som inte kom fram i tid, sen var det soffan som blev försenad i leveransen.

Jag har spanat in en fåtölj hos Ellos länge, men den har varit slutsåld. Men så fick jag nys om att den skulle komma in igen i början av september, så jag har suttit och bevakat sidan dagligen och kunde äntligen beställa den! Så glad.

Det var lite strul med leveransen, den kunde antingen levereras 6 mil härifrån oss alternativt köras hem mot en kostnad av 195:-, inte så svårt val. Igår fick jag sms om att den skulle levereras hem till oss idag mellan kl 10.30-12.30, fanns inga andra alternativ. Men i sms-bekräftelsen sen stod det att den skulle levereras mellan kl 11.30-13.30. Jag tog tidigt lunch och åkte hem och väntade. Efter 75 minuter fick Emil komma hem och byta av mig. Han tog emot det stora paketet, trasigt!

Och inuti var även fåtöljen trasig som ni ser nedan, ena benet har vikt sig.

Nåja, bara att skicka tillbaka och byta tänkte jag.
Det var inte så “bara” kan jag säga.

I totalt 70 minuter har jag suttit i telefon med Ellos och Dhl i flera omgångar idag. De skyller på varandra och säger att jag ringer fel osv. När jag väl fick tag på en på Ellos som kunde skicka hem en retursedel till mig, så jag kan boka hämtning av Dhl, så meddelar hon att fåtöljen är SLUT i lager nu och inte kommer in igen.

Alltså, jag blir så ledsen. Men det var nog inte meningen att den där fåtöljen skulle bo hos oss.

Nu väntar jag in vänner för samåkning till bästis Linda som vi ska fira att hon fyllt 30 år. Blir nog en skoj kväll, om jag klarar mig undan allergin från hundskrällena.

Skapa en blogg på Vimedbarn.se du också, klicka här! Och du har väl inte missat topplistorna, klicka här!
Kommentarer

Kommentera

Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy.
stats