Hanna Loffart

Ullared

Vi kom hem från Ullared igår, och jag har verkligen inte haft någon lust att uppdatera när vi varit iväg. Men här kommer en liten sammanfattning:

Att åka ner gick hur bra som helst, vi har 4 timmar att köra och Thilox har ju tidigare inte gillat att åka bil. Men det gick så bra! Han höll sig vaken en timme först, tittade på bilar och lekte med Emil som satt i baksätet med honom. Sen sov han en stund och lagom när han vaknade så stannade vi för att äta lunch. Bästa lunchen nånsin enligt Thiara. Tänk så tacksamma och glada de blir över såna småsaker som att stanna vid en rastplats och äta en medhavd pastasallad i skogen.

Sen hade vi ungefär 1,45 kvar att köra och Thilox höll sig vaken under tiden och lekte, sjöng, åt mellis, tittade på Babblarna där bak. Sån jäkla skön känsla att det funkade så bra att åka med honom!

Väl framme så tog vi oss till vårt boende, ett slags lägenhets/stug/hotell. Superbra verkligen. Vi strosade runt på campingen (hej foglossning!) och lekte i lekparken någon timme. Sen åkte vi ner till GeKås en sväng, Thiara ville titta på leksaker och vi hade planerat för att äta middag där inne för enkelhetens skull. Det var förvånansvärt mycket folk för att vara torsdag kväll, men i restaurangen var det nästintill tomt vilket va tur för här va inte Thilox på sitt charmigaste humör.

Att sova gick också jättebra, jag och Thiara la beslag på sovrummet som hade två enkelsängar och Emil och Thilox sov på bäddsoffan i vardagsrummet utanför.

Dag 2 så åt vi smarrig frukost som man hämtade i bistron. Sen gjorde vi oss i ordning och åkte till Varberg, vilket var tanken med vår lilla tripp. Där spenderade vi hela dagen. Lekte i en stor lekpark, strosade längst vattnet, badade fötterna, lekte på stranden, åt lunch osv. En jättemysig dag!

När vi var trötta i fötterna och färdiglekta så åkte vi tillbaka till Ullared (hade boende i deras stugby) Vi gick in på Gekås för att handla ”det vi skulle ha” men det var så mycket folk alltså! Men ni vet hur det är, man får med sig en hel del grejer hem ändå. Vi skulle ju egentligen inte handla något speciellt, men passade på när vi ändå var där. Så vi köpte en del julklappar redan nu bla.

Dag 3 och dags att åka hemåt. Vi hade ju dock ingen brådska hem, så vi gick in på Gekås igen (Thiara kom på en grej till hon ville köpa) och vi åt lunch innan vi åkte hemåt för att tajma in det med Thilox sovtid. Då var han ordentligt trött och sov faktiskt 1,45 timmar i bilen när jag satt bak med honom. Skönt att slippa köra halva vägen.

Sen stannade vi för att sträcka på benen vid en sjö. Där hände en liten olycka då Thilox trillade i vattnet. Han sprang rätt ut i vattnet (ungen kan ju inte gå, utan springer bara) och så fick han inte stopp på sig själv. Han dök rätt ner och Emil stod bara någon meter bort så han kunde ju fiska upp honom direkt. Alltid händer det något med honom, när vi åt lunch innan vi åkte hemåt så bajsade han ner hela sig och mig. Värsta jag varit med om. Så en del ombyten gick åt.

Sen körde jag resterade två timmar hem och det gick också bra. Thilox somnade till kanske 20 minuter och resten av tiden lekte han samt kollade på Babblarna.

Så himla skönt att komma hem och vi var nog alla rätt trötta. Men vi hade supermysiga och roliga dagar tillsammans.

Skapa en blogg på Vimedbarn.se du också, klicka här! Och du har väl inte missat topplistorna, klicka här!