Hanna Loffart

Öland dag 7

Idag åkte jag, Thiara och barnens farmor iväg på en liten utflykt. Vi åkte till Färjestaden och besökte Paradisverkstan, något jag velat göra i flera år men som aldrig blivit av. Man ville ju ha allt, men en ljusstake fick jag nöja mig med.

Sen åkte vi till en loppis, till en butik som sålde grönsaker och till ett stenugnsbageri. Supermysigt!

När vi kom tillbaka hade Emil börjat riva ner förtältet, vi åker ju vidare imorgon. Vi skulle börjat ta ner det när barnen sover ikväll, men han var tydligen ivrigare än så. Så det var bara att hänga på och hjälpa till. Barnen var också så duktiga och hjälpte till (inte Thexas, han har vi inte sett röken av idag heller då han leker med kompisar) Men Thilox och Thuni tyckte det var kul att plocka med tältpinnarna.

En tur till lekparken och stranden hann vi med under dagen också.

Framåt kvällen hände en så himla läskig sak, som kunnat gå otroligt illa.

Vi var alla utanför vår husvagn och barnen lekte. Thuni busade och jag såg direkt på hennes blick att hon tänkte springa iväg. Mycket riktigt, hon sprang ut mot gatan som gick längst vår campingtomt och jag hinner bara ropa bil innan jag rusade efter henne. Det kom två bilar, en från varje håll och Thuni var på väg mitt emellan dom! De körde dessutom fort och verkade inte sakta in trots fri sikt på säkert 20 meter var. De borde ha sett henne!

Jag hann precis kasta mig mellan Thuni och ena bilen. Förstå då, när jag slog in i bilen så uppmärksammande föraren oss. Hon hade inte ens tittat runt sig. Hon åkte sen vidare utan att säga nåt, gick inte ens ur bilen.

Thuni klarade sig utan en skråma, men hade jag inte hunnit fram så hade hon hamnat under bilen. Jag har ont i en tå och handen, efter att ha ramlat in i bilen. Så jäkla otäckt och vi blev så rädda. Det händer så fort! Då var vi ändå fyra vuxna med henne. Men bilar på camping kör som idioter alltså.

Efter den här händelsen så stängde jag in mig i husvagnen med barnen, vågar inte ha dom ute när vi inte har förtältet uppe längre. Så vi tog kväll tidigt och en kväll i husvagnen. Thexas kom inte tillbaka efter 23 dock, han har så kul med de andra killarna han hittat här. Men imorgon är det tidig uppstigning, utcheckning och åka vidare för en natt i Halmstad.

Skapa en blogg på Vimedbarn.se du också, klicka här! Och du har väl inte missat topplistorna, klicka här!